Romanul de dezvoltare personală “Cum să vorbim în public”, “Art of public speaking” sau “Public speaking: a practical course for business men”, în limba engleză, de Dale Carnegie, a apărut pentru prima dată în anul 1915, lucrarea fiind publicată la editura Home Correspondence School, însă, un volum mai apropiat de ceea ce reprezintă el astăzi pentru omul de business, apare în anul 1926, fiind revizuit mai târziu, în anul 1937.
Romanul pune accent, ca și în alte opere similare, pe ideea de zonă de confort și pe exercițiu, faptul că nimic nu vine de la sine sau gratuit, efortul și dorința de a reuși, fiind elemente de bază în conturarea unui statut în ceea ce privește vorbitul în public.
Opera nu este tipic doar una în care informațiile abundă, pe parcursul paginilor, autorul oferind mai multe exemple reale din viața unor personalități care s-au confruntat cu probleme similare, astfel că, cititorul află lucruri noi și este în același timp ambiționat spre aflarea traseului optim spre succesul din spațiul public.
În România, romanul apare în anul 2000, la editura Curtea Veche, din colecția Cărți Cheie, în format broșat, fiind singura editură care publică romanul, alte ediții fiind publicate în anii 2007 și 2018, în format broșat.
Dale Carnegie, s-a născut la data de 24 noiembrie 1888, în Maryville, Missouri, fiind un renumit autor și lector, ideile acestuia legate de relaționare, empatie și dezvoltare personală, fiind și astăzi foarte bine primite de societatea ce tinde să se dezvolte continuu.
Urmează cursurile elementare în cadrul unor școli rurale din zonă, iar de la vârsta de 16 ani, se mută împreună cu familia în altă fermă, fiind atras încă de la vârsta adolescenței, de prelegerile publice, propunând dezbateri ample pe diferite teme de interes.
Duce o viață grea la fermă, muncind foarte mult, reușind să termine mai târziu studiile liceale, și pe cele universitare în anul 1908, absolvind “Colegiul Profesorilor de Stat”, din Warrensburg.
După facultate, începe să lucreze ca vânzător, muncind din greu, pentru a-și trăi visul, acela de a deveni lector.
Printre cele mai importante opere semnate de autor, putem aminti de “How to get ahead in the world today”, 1938, “How to put magic in the magic formula”, 1946 sau “Remember Names”, 1960.
Romanul de dezvoltare personală “Cum să vorbim în public” de Dale Carnegie reprezintă o altă creație de succes a autorului, fiind una dintre cele mai vândute cărți din categoria celor de dezvoltare personală, alături de “Secretele succesului”.
Romanul, parcurge etape esențiale, construite pentru a oferi o nouă aură fiecăruia, astfel că un bun orator trebuie să treacă repede peste emoții și trebuie să atragă într-un mod fascinant publicul din jur, Dale Carnegie, fiind un adevărat maestru al interacțiunii cu publicul.
Pe de altă parte, Carnegie, vorbește despre tonalitatea, inflexiunea vocii sau mișcările atent alese de pe scenă, aceste aspecte fiind esențiale pentru atragerea publicului, astfel că cei din jur, pot fi ușor atrași în acest exercițiu involuntar, ce la prima vedere nu are substanță, dar care reprezintă esența unui discurs în public.
Pe lângă toată structurarea discursului sau detaliile involuntare de pe scenă, lucrul cel mai de preț în conturarea unui discurs de succes, îl reprezintă exercițiul neîncetat, toate personalitățile marcante din istoria americii, trecând prin astfel de momente de impas, autorul vorbind despre Mark Twain sau Lincoln, două fețe importante ce și-au concretizat discursul prin exercițiu.
Munca, perseverența, flerul și vocea marcantă, sunt și ele detalii ce te pot propulsa pe acest piedestal al vorbitului în public, Carnegie, fiind din acest punct de vedere, cel care a ridicat totul la un nivel înalt, un nivel care a dăinuit ani la rândul, faptul că romanul este și astăzi în topul celor mai cumpărate cărți, fiind un detaliu demn de luat în seamă.