Dale Carnegie, cunoscut autor american de literatură multinațională, cărți de business, marketing și investiții. Se naște la o firmă din Missouri într-o familie săracă, fiind de mic copil interesat de tot felul de afaceri, din dorința de a-și depăși condiția socială. Își câștigă primii bani din vânzarea cursurilor către diferiți fermieri. Ulterior, se reprofilează pe vânzarea de carne, untură și alte alimente procurate la fermă alor săi. Reușește să se angajeze în același domeniu Armour & Company, specializată în comercializarea săpunului.
Se remarcă rapid în cadrul companiei și obține titlul de salesman al firmei. Renunță la domeniul vânzărilor în 1911 și devine învățător. Un an mai târziu este acceptat la Young Man Christian Association, unde ține cursuri pentru adulți. De aici, își începe cariera de speeaker motivațional.
Scrie și publică prima carte How to win friends and influence people (Cum să îți faci prieteni și să influențezi oameni), lansată în 1936. Are mare succes la public, iar cartea devine rapid bestseller, rămânând populară până în prezent. În 1948, sub euforia succesului primei cărți, scrie How to stop worrying and start living („Cum să nu îți mai faci griji și să începi să trăiești”). Fiind încă din copilărie atras de domeniul vânzărilor, publică numeroase cursuri care au rolul de a sfătui și ajuta antreprenorii aflați la început de drum. Cartea „Tehnici de a vinde" este, de asemenea, structurată sub forma unui curs. Este primul curs al autorului tradus în limba română. Cartea a apărut în 2008, la Editura Curtea Veche.
Cartea cuprinde roadele unor cercetări îndelungate și munca celor mai mari experți în afaceri de peste Ocean. Manualul conține reguli și strategii de vânzări care pot fi adaptate la nevoile întreprinzătorilor din întreaga lume. Recomandările autorului cuprind toate etapele procesului de marketing și sunt utile indiferent de tipul afacerii, ori bugetul alocat dezvoltării acesteia. Rolul manualului este acela de a susține și transforma orice afacere mică, aflată la început, într-un business prosper și stabil.
Deși societatea a suferit modificări majore de-a lungul timpului, iar mediul afacerilor este într-o permanentă dezvoltare, regulile stabilite de Carnegie sunt aplicabile și astăzi. Centrul care îi poartă numele, aflat în SUA, organizează numeroase conferințe care au drept tema centrală dezvoltarea afacerilor mici și mijlocii, administrarea profitului și gestionarea resurselor.
Antreprenorii moderni au apelat la strategia de marketing propusă de Carnegie pentru a-și dezvolta afacerile aflate la început și au pus în practică metodele celebre pentru a transforma materia primă în produs finit, dublând sumele inițial investite. Cartea a înregistrat vânzări record în SUA, iar la câteva luni de la apariție se afla în top 15 cele mai vândute cărți de profil pe piața americană. Ajunse pe tărâm european, “legile” lui Carnegie, au surprins publicul și au influențat mediul afacerilor. Numeroși speakeri motivaționali l-au citat pe Carnegie în discursurile lor, l-au omagiat și i-au ridicat scrierile la rang de crez pentru lumea afacerilor.