Cunoscut în întreaga Europa pentru scrierile sale apocaliptice, cu puternice influențe religioase, Igor Bergler reușește să aducă în fața publicului o lucrare extraordinară. Bazându-se pe studii temeinice și pe experiențe personale, scriitorul reușește să îmbine modernitatea cu antichitatea și face o trecere în revistă a unor evenimente care vor marca imaginarul colectiv pentru totdeauna.
Cartea lui Bergler aduce în prim plan o serie de evenimente, care se succed într-o manieră stranie și care ne vor distorsiona imaginea deja creată despre lumea și așa fragilă în care trăim. Lucrarea de față este una dintre cele mai apreciate la nivel european, iar Bergler devine rapid unul dintre cei mai apreciați români.
„Testamentul lui Abraham” este o lucrare copleșitoare, care îmbină politica cu realitatea vremurilor lui Bergler. Cartea debutează brusc, iar o serie de evenimente, care nu par a fi interconectate, se petrec într-un ritm alert. O bibliotecă care pare să fi dispărut cu milenii în urmă, un președinte american pe punctul de a fi asasinat, un summit care se sfârșește într-un adevărat scandal mediatic, un personaj straniu numit „El Diablo”, un asasin plătit, o poveste despre sclavi și neputință, un psihiatru care luptă cu nebunia sa și a pacienților, un cod secret și o lume care stă să se prăbușească la fiecare rafală de evenimente. Toate acestea sunt ingredientele unui roman care trece drept thriller ori român de acțiune, dar care, la o analiză mai atentă, este un manuscris istoric plin de semnificații ascunse. Imaginea lui Abraham Lincoln este adesea adusa in prim plan, dar autorul nu respectă cronologia faptelor. Acțiunea se complică și mai mult, iar cititorul trece de la o epocă istorică la alta, de la un eveniment la altul, fără a avea o punte de legătură ori ceva informații lămuritoare în acest sens. Biblioteca lui Igor Bergler este, totuși, una discuta căci este formată dintr-o serie de amintiri pe care autorul le reconstruiește sau le inventează. Este de prisos să amintim că Bergler devine un adevărat scenarist și de această dată, sare peste realitatea istorică, uită personaje și inventează altele noi.
Lucrarea este structurată în așa manieră încât este imposibil să ne plictisim, ba chiar ne vom obișnui cu stilul inconfundabil al autorului. Rămânem însă cu câteva goluri literare și nu reușim să înțelegem salturile istorice fără precedent. Acuzat că distorsionează istoria, Bergler nu se apără, ba chiar tratează cu ironie aceste acuzații. Lucrarea are un succes extraordinar, iar numărul de copii vândute este unul copleșitor. Vânzările cresc într-o manieră nemaivăzută, iar numele românului ajunge în topul celor mai cunoscuți scriitori ai literaturii universale. Cartea se regăsește și în anticariatul nostru în mai multe ediții, dintre care amintim următoarele: Litera (2018), Litera (2017).