Critica ratiunii practice

Momentan acest titlu nu se află în stoc. Intră în pagina de produs, și alege să fii notificat prin email când reintră în stoc!

Alte titluri publicate de același autor:

Immanuel Kant - Inceputul si sfarsitul Vezi detalii Immanuel Kant - Inceputul si sfarsitul IN STOC Pret: 15,00 Lei
Immanuel Kant - Critica facultatii de judecare Vezi detalii Immanuel Kant - Critica facultatii de judecare IN STOC Pret: 40,00 Lei
Immanuel Kant - Logica generala Vezi detalii Immanuel Kant - Logica generala IN STOC Pret: 30,00 Lei
Immanuel Kant - Prolegomene Vezi detalii Immanuel Kant - Prolegomene IN STOC Pret: 18,00 Lei
Immanuel Kant - Logica generala Vezi detalii Immanuel Kant - Logica generala IN STOC Pret: 20,00 Lei
Immanuel Kant - Despre frumos si bine (2 volume) Vezi detalii Immanuel Kant - Despre frumos si bine (2 volume) IN STOC Pret: 16,00 Lei
Immanuel Kant - Logica generala Vezi detalii Immanuel Kant - Logica generala IN STOC Pret: 30,00 Lei
Immanuel Kant - Prolegomene Vezi detalii Immanuel Kant - Prolegomene IN STOC Pret: 18,00 Lei
Immanuel Kant - Kritik der Urteilskraft (Berlin, 1799) -30% Vezi detalii Immanuel Kant - Kritik der Urteilskraft (Berlin, 1799) IN STOC Pret: 2000,00Lei 1400,00 Lei

Immanuel Kant - Critica ratiunii practice
Fără dar și poate cel mai cunoscut personaj din filozofie este Immanuel Kant. Acesta s-a născut pe 22 aprilie 1724  în vechea Prusie și a primit o educație riguroasă care cuprindea orice domeniu științific, din partea mamei sale.
La 17 ani începe cursurile facultății de teologie la Universitatea Königsberg, unde Martin Knutzen îl îndeamnă să studieze filosofia lui Christian Wolff. Acest pas în viața sa îi deschide noi uși spre metafizică, etică și logică și devine pasionat de vechii oratori greci și romani. Din cauza studiului viața sa a fost mereu anostă, Kant necăsătorindu-se niciodată și urmând o rutină strictă de lucru. În 1787 publică prima parte a trilogiei critice ”Critica rațiunii pure”, urmată în 1788 de ”Critica rațiunii practice” și în 1790  ”Critica facultății de judecare”. Aceasta l-a consacrat pe autor și a inspirat numeroși scriitori și antropologi ai vremii cum ar fi Goethe, Hegel și Kleist.
Viața lui Kant se încheie pe 12 februarie 1804 după ce în ultimii ani a fost bolnav și solitar. Ultimele sale cuvinte au fost ”totul este bine” fapt ce a fost întotdeauna corelat cu teoriile sale.
”Critica rațiunii practice” este a doua carte scrisă de Kant și face parte din trilogia criticilor și a fost publicată în 1788. În limba română a fost editată pentru prima dată în 1934 de către Institutul Național pentru Societatea și Cultura Română. Urmează apoi ediția din 1972 a editurii Științifică, 1999 a editurii Iri, 2003 a editurii Paideia și ultima apărută în 2010 a editurii Univers Enciclopedic Gold.
Kant ne vorbește despre cum rațiunea practică poate fi aplicată în viața reală în mai multe critici aduse societății. Cu toate că acesta rezolvă toate misterele antropologice ale vremii, singura întrebare care însă își caută răspunsul este ”ce trebuie să fac?” Pentru asta el demonstrează că un comportament moral necesită mai multe caracteristici, pe lângă faptul că e bun acesta trebuie să aibă și motivațiile interioare corecte. În opinia sa, dacă am crea o iluzie a societății, am trăi într-o ipocrizie constantă pentru că nimeni nu arată adevăratul motiv pentru care face un lucru și toți acționează din cauza obligației privind datoria.
Într-o altă idee se crează un raport între individ și adunările sociale, care influențează în mod direct comportamentul și gândirea. În această categorie se includ bârfa, judecarea morală și încercarea de a repara greșelile altora. Există totuși o excepție aici, persoanele care de obicei nu se implică în a divulga argumente complicate sunt de obicei mult mai atente la detalii atunci când sunt puși să justifice comportamentul cunoscuților.
Educația morală trebuie să explice această tendință umană de a judeca și a evalua viața altcuiva și deopotrivă viața personală. Nu toți sunt capabili să se autoevalueze însă cu toții caută diverse motive pentru a judeca viața altcuiva. Poate în primă fază nu vom înțelege natura necondiționată a datoriei însă cel mai bun mod de a face asta este exercițiul și reținerea exemplelor lui Kant. Cartea se încheie cu speranța lui Kant că lumea se va schimba pentru că minunile eticii nu sunt departe de a fi găsite. Studiul metafizicii și eticii au evoluat de-a lungul timpului iar acest lucru ne poate asigura că într-un viitor apropiat vom reuși să ne răspundem siguri la întrebarea ”ce trebuie să fac?”.


sus