Guerrilla marketing


Jay Conrad Levinson - Guerrilla marketing
Marketingul este o constantă a lumii noastre, o unealtă de care mai toate afacerile se folosește de-a lungul vremii pentru a câștiga clienți și a cuceri piața. Nevoile și solicitările de pe piață s-au extins, fie că vorbim despre servicii, despre consum sau despre tehnologie, iar aceste nevoi pot fi combătute doar dacă oferta este pe măsura cererii. De-a lungul vremii, au fost numeroase companii care s-au întrecut să pună la punct diverse strategii de marketing pentru public și antreprenori. Totuși, fiecare și-a adaptat maniera de vânzare la nevoile pe care le-a identificat, iar manuscrisele de acest tip au făcut înconjurul lumii.
Mass-media și evoluția rețelelor de socializare au adus un plus în extinderea afacerilor de orice tip, iar clientela s-a extins și dublat. Astfel, magazinele de tip mass-market au luat amploare pin diverse tipuri de publicitate. Astăzi, la orice pas vedem reclame și promovări ale unor branduri despre care nu am știut cu ani în urmă. Capacitatea de extindere este uriașă, iar cererea este astăzi acoperită întru totul pe piața de produse de orice fel. Furnizorii din China sunt, probabil, principalii care aprovizionează piața din Europa și America. Dacă analizăm numai marile magazine de haine, vom observa că furnizorii sunt din statele asiatice, iar mâna de lucru din lumea a treia.
Fel și fel de studii și cercetări s-au făcut de-a lungul vremii, și s-au expus nenumărate idei care să ajute la extinderea teoriilor de marketing și la implementarea acestora. Autorul nostru vorbește cu ardoare despre fel și fel de reguli de marketing și despre strategii cu care marile companii pot veni în întâmpinarea clienților. Astfel, abordarea acestuia este una diferită și origibală, plină de optimism și menită să schimbe vizuni și să aducă altele noi. Aladar, vom fi cuceriți de maniera în care se raportează acesta la nou și la vechi, dar și de felul în care își expune ideile subiective, dar corecte. Abordarea autorului este curajoasă și va fi folosită de mai mulți antreprenori de-a lungul vremii, iar celebritatea scriitorului va spori de la o zi la alta.
Lucrarea sa va fi tradusă în mai multe limbi de circulație internațională și va fi masiv distribuită pe piața de carte, devenind rapid bestseller. În SUA, lucrarea va fi premiată în cadrul unor competiții literare, iar scriitorul va participa la nenumărate interviuri și emisiuni televizate. El face o incursiune extraordinară și în interviurile de tip TED-ex, iar explicațiile sale vor fi pertinente și serioase.
Cumva, cartea poate fi privită ca un manuscris de specialitate, dar poate fi lecturat și de studenții la facultățile de profil ori de cititorii avizi să afle care sunt secretele marketingului de calitate. Critici vor fi mulți, iar scriera va fi aspru analizată de către cei care sunt mai vechi în acest domeniu. Autorul însă nu pretinde să aibă întotdeauna dreptate, ci doar trasează niște linii clare în acest domeniu atât de schimbător și imprevizibil. Pe site-ul nostru, cartea este disponibilă în mai multe ediții, după cum urmează: Publisol (2003), Humanitas (2007).


sus