Paul Sartre - Greata

Edițiile aflate acum în stocul anticariatului PrintreCarti.ro - Comandă online!

Jean Paul Sartre - Greata Vezi detalii Jean Paul Sartre - Greata IN STOC Pret: 15,00 Lei
Jean-Paul Sartre - Greata Vezi detalii Jean-Paul Sartre - Greata IN STOC Pret: 15,00 Lei
Jean-Paul Sartre - Cuvintele. Greata Vezi detalii Jean-Paul Sartre - Cuvintele. Greata IN STOC Pret: 30,00 Lei

Alte titluri publicate de același autor:

Jean Paul Sartre - La mort dans l'ame Vezi detalii Jean Paul Sartre - La mort dans l'ame IN STOC Pret: 10,00 Lei
Jean-Paul Sartre - Cuvintele. Greata Vezi detalii Jean-Paul Sartre - Cuvintele. Greata IN STOC Pret: 30,00 Lei
Jean Paul Sartre - Zidul Vezi detalii Jean Paul Sartre - Zidul IN STOC Pret: 26,00 Lei
Jean Paul Sartre - Baudelaire Vezi detalii Jean Paul Sartre - Baudelaire IN STOC Pret: 7,00 Lei
Jean-Paul Sartre - Teatru (2 volume) Vezi detalii Jean-Paul Sartre - Teatru (2 volume) IN STOC Pret: 30,00 Lei
Jean-Paul Sartre - Les sequestres d'Altona -25% Vezi detalii Jean-Paul Sartre - Les sequestres d'Altona IN STOC Pret: 25,00Lei 18,75 Lei

Jean-Paul Sartre - Greata
Romanul “Greața”, “La nausée”, în limba franceză, de Jean-Paul Sartre, a apărut în anul 1938, la editura Gallimard, din Paris, fiind primul roman al autorului, care s-a concentrat până atunci pe elaborarea unor studii filosofice.
Romanul reprezintă o poveste în care toată existența unui personaj este pusă sub semnul unor întrebări existențiale, personajul principal fiind afundat într-un spleen profund din care nu poate să iasă.
În România, romanul apare în anul 1981, la editura Minerva, făcând parte din colecția Biblioteca pentru toți, iar printre alte edituri care au publicat romanul, putem aminti de editura Univers, din colecția Romanul Secolului XX, 1990, în format broșat sau editura RAO, din colecția Opere XX, 1997, 2000 și 2005 în format broșat sau cartonat, cu supracopertă.
Jean-Paul Charles Aymard Sartre s-a născut la data de 21 iunie 1905, în Paris, Franța, fiind un însemnat filosof, scriitor, jurnalist, dramaturg, scenarist și eseist francez, adept al curentului existențialist, precum și un laureat al Premiului Nobel, distincție pe care a refuzat-o în anul 1964.
Tânărul Jean este crescut de mama și bunicul său, tatăl acestuia, murind când acesta avea doar un an, însă, trecând peste acest impediment, i se oferă o educație aleasă, aceștia făcând parte dintr-o familie de burghezi.
Acesta studiază la liceul “La Rochelle”, iar între anii 1924 și 1929, studiază la prestigioasa școală pariziană “École Normale Supérieure”, fiind atras de filosofie, sociologie și psihologie. Predă filosofia în mai multe orașe din Franța, cu o mică excepție între anii 1933 și 1934, când merge la studii în Berlin.
Se afirmă la începutul anilor ’40, când fondează revista politico-literară “Les Temps Modernes”, acolo unde publică mai multe articole care se răsfrâng asupra teoriei existențialismului.
Prima sa operă importantă apare în anul 1938, “Greața”, “La nausée”, fiind sămânța filosofiei care va încolți mai târziu în mintea autorului.
Printre cele mai importante opere ale autorului, putem aminti de “L'Imagination”, “Imaginația”, 1936, “Le Mur”, “Zidul”, 1939, “Les Mouches”, “Muștele”, 1943 sau “L'Âge de raison”, “Vârsta rațiunii”, 1945.
Romanul “Greața”, de Jean-Paul Sartre, reprezintă o operă scrisă sub forma unui jurnal, în care personajul principal, Antoine Roquentine, zăbovește într-un port imaginar din Franța, pe nume Bouville.
Acesta era revenit dintr-o călătorie foarte lungă în Indo-China și dorea să se refugieze pentru a izbuti să redacteze o biografie închinată unui anume politician din secolul al XVII-lea, pe nume Rollebon.
Toată această refugiere în scris, era motivată de o anume înțelegere a stării de greață, spleen, dezgust și anxietate, care tinde să pună stăpânire pe acesta, dar și pentru a afla răspunsuri la întrebările legate de relaționarea dintre el și ceea ce îl înconjoară.
Cu timpul, acest sentiment se intensifică din ce în ce mai mult, totul fiind din ce în ce mai neplăcut, până și lucrurile care îi aduceau un pic de calm și satisfacție, erau acum înghițite de o stare de dezgust și neplăcere.
Tot ceea ce încearcă să facă Antoine Roquentin pentru a trece peste acest persistent moment de negativism, este sortit eșecului, apar amintirile legate de fosta iubită, care îl fac să nu mai simtă acel sentiment în relațiile sexuale cu alte femei, iar Antoine începe să aibă o existență ratată, acest aspect fiind reliefat din faptul că nu reușește să găsească un sens în viață.
În operă, Jean-Paul Sartre, își pune foarte bine amprenta pe această poveste, reușind să împrăștie în cuprinsul operei mai multe aspecte legate de existențialismul pentru care a pledat toată viața, dar și asupra libertăților pe care omul le are.
Pe scurt, Sartre este de părere că nu există un Dumnezeu, iar noi, oamenii existăm datorită părinților noștri și cumva acest lucru face existența omului să fie categorisită ca una accidentală, astfel dacă nu există o transcendență, o forță mai presus de experiență, cum este cea a lui Dumnezeu, nu i se poate oferi omului o esență, iar acest lucru îl face pe om să o caute în orice cotlon din univers.
În final, opera lui Sartre, prezintă întrebări existențiale structurate pe ideile filosofice pe care s-a creat curentul existențialist, întrebări care zac înăuntrul nostru, acolo unde există un țel pentru existența noastră pe pământ, iar acel țel consă în interacțiunea cu ceilalți, pentru a nu fi sortiți neantului prezent în structura fiecăruia dintre noi.



sus