Julio Cortázar s-a născut pe 26 august 1914 în Bruxelles, Belgia, într-o familie argentiniană. În timpul Primului Război Mondial, familia sa s-a refugiat în Elveția și apoi în Spania, înainte de a se stabili în Argentina în 1919. A crescut în Buenos Aires, unde a studiat la Școala Normală de Profesori Mariano Acosta și apoi la Universitatea din Buenos Aires, unde a obținut o diplomă de profesor de litere.
În anii '40, Cortázar a început să publice povestiri și poezii, dar și-a câștigat existența ca profesor și traducător. În 1951, s-a mutat la Paris, unde a trăit majoritatea vieții sale. A lucrat ca traducător pentru UNESCO și a continuat să scrie, devenind o figură centrală a Boom-ului Latino-American, alături de autori precum Gabriel García Márquez, Mario Vargas Llosa și Carlos Fuentes.
Cortázar este cunoscut pentru inovațiile sale narative și stilistice, explorând granițele dintre realitate și fantezie. Opera sa include romane, povestiri și eseuri, fiind recunoscut pentru romanele "Rayuela" (1963) și "Los premios" (1960), precum și pentru colecțiile de povestiri "Bestiario" (1951), "Final del juego" (1956) și "Las armas secretas" (1959).
A murit pe 12 februarie 1984 în Paris, Franța, din cauza leucemiei. Cortázar a lăsat în urmă o moștenire literară durabilă, influențând numeroși scriitori și cititori din întreaga lume prin abordarea sa inovatoare și provocatoare asupra literaturii.
"Cât de mult o iubim pe Glenda" (în original "Queremos tanto a Glenda") este o colecție de povestiri publicată în 1980 de Julio Cortázar. Titlul povestirii principale din această colecție, "Cât de mult o iubim pe Glenda", explorează fascinația obsesivă a unui grup de admiratori față de o actriță britanică fictivă, Glenda Garson.
Povestea se desfășoară într-o atmosferă de reverie colectivă și idolatrie, unde membrii grupului sunt dispuși să facă orice pentru a păstra imaginea idealizată a actriței. Acești fani devotați se întâlnesc regulat pentru a discuta despre filmele și aparițiile publice ale Glendei, analizând și interpretând fiecare detaliu al performanțelor sale. În dorința lor de a proteja integritatea artistică a idolului lor, ei încep să saboteze proiectele cinematografice pe care le consideră nedemne de talentul ei.
Acțiunile lor devin tot mai extreme și mai invazive, trecând de la simple critici la intervenții directe în cariera Glendei. În mod ironic, eforturile lor de a o proteja ajung să îi afecteze viața și cariera în moduri neașteptate. Povestirea evidențiază absurditatea și pericolul idolatriei, arătând cum iubirea obsesivă și necondiționată poate deveni distructivă.
Prin această poveste, Cortázar explorează teme precum admirația, obsesia și limitele dintre iubire și control. Narativul său, plin de umor și ironie, critică subtil tendințele fanatice ale societății de a idealiza și controla figurile publice.
Restul colecției "Cât de mult o iubim pe Glenda" include alte povestiri care explorează teme variate, de la relații interpersonale la elemente suprarealiste și absurde, toate caracterizate de stilul narativ distinctiv al lui Cortázar.
"Cât de mult o iubim pe Glenda" a fost apreciată pentru stilul său caracteristic lui Cortázar, care combină realismul magic cu elemente de absurd și suprarealism. Criticii au lăudat modul în care autorul explorează tema idolatriei și a obsesiei colective, evidențiind subtilitatea cu care construiește tensiunea și complexitatea personajelor. Povestirile din această colecție sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a provoca și de a pune sub semnul întrebării realitatea cotidiană.
Cartea "Cât de mult o iubim pe Glenda" (în original "Queremos tanto a Glenda") de Julio Cortázar a fost publicată pentru prima dată în 1980 de Editorial Sudamericana în Buenos Aires, Argentina. În România, cartea a fost publicată de Editura Polirom, în anul 2011.
Cartea "Cât de mult o iubim pe Glenda" de Julio Cortázar poate fi găsită pe site-ul nostru în următoarele ediții: publicată de Editura Allfa, an de apariție 2003; publicată de Editura Polirom, în colecția Biblioteca Polirom, an de apariție 2009.