Matt Haig s-a născut la 3 iulie 1975, la Sheffield, South Yorkshire, Anglia și este un scriitor și jurnalist englez. A scris cărți de ficțiune și non-ficțiune pentru copii și adulți, adesea în genul ficțiune speculativă. A studiat engleza și istoria la ”Universitatea din Hull”. Haig este autor atât de ficţiune cât şi de non-ficţiune pentru copii şi adulţi. Lucrarea sa de non-ficţiune, ”Reasons to Stay Alive” a fost un bestseller ”Sunday Times” şi s-a aflat în topul 10 al Marii Britanii timp de 46 de săptămâni. Cel mai bine vândut roman pentru copii, ”Părintele Crăciun și Eu”, este în prezent adaptat pentru film, produs de Studio Canal și Blueprint Pictures. Romanele sale sunt adesea întunecate și ciudate și au ca inspirație viața de familie. Al doilea roman al său, ”Dead Fathers Club” se bazează pe Hamlet, povestind viața unui tânăr de 11 ani introspectiv care se ocupă de moartea recentă a tatălui său și de apariția ulterioară a fantomei tatălui său. Cel de-al treilea roman al său pentru adulţi, ”The Possession of Mr. Cave” se referă la un tată obsesiv care încearcă cu disperare să-şi păstreze fiica adolescentă în siguranţă. Romanul copiilor săi, ”Shadow Forest” este o fantezie care începe cu îngrozitoarea moarte a părinților protagoniștilor. A câștigat premiul ”Nestlé Children 's Book Prize” în 2007. A urmat continuarea ”Runaway Troll” în 2008. Romanul lui Haig dspre vampiri ”The Radleys” a fost publicat în 2011. În 2013, a publicat ”The Humans”. Este povestea unui extraterestru care ia identitatea unui lector universitar a cărui muncă în matematică amenință stabilitatea planetei, care trebuie să facă față și vieții de acasă care însoțește sarcina sa. În 2017, Haig a publicat "How to Stop Time", un roman despre un om care pare să aibă 40 de ani, dar care, de fapt, a trăit mai mult de 400 de ani și l-a întâlnit pe Shakespeare, căpitanul Cook și F. Scott Fitzgerald. Într-un interviu cu ”The Guardian”, Haig a dezvăluit că romanul a fost în opoziție față de filmele „StudioCanal”, iar Benedict Cumberbatch a fost "aliniat la vedetă" în adaptarea cinematografică. ”Reasons to Stay Alive” a câștigat premiul ”Books Are My Bag Readers 'Awards” în 2016, iar ”How to Stop Time” a fost nominalizat în 2017. În anul 2020, Matt Haig și-a lansat romanul ”The Midnight Library” despre o tânără femeie pe nume Nora Seed, care este nemulțumită de alegerile ei din viață. A fost nominalizată la ”British Book Awards 2021” drept "Fiction book of the year", iar mai târziu a fost adaptată pentru radio și difuzată în zece episoade la BBC Radio 4 în decembrie 2020. Haig este căsătorit cu Andrea Semple, au doi copii și un câine. Familia locuiește în Brighton, Sussex. Haig se identifică ca ateist. O parte din opera lui Haig, în special o parte din cărțile non-ficțiune, este inspirată de prăbușirea psihică de care suferea când avea 24 de ani. Încă suferă ocazional de anxietate.
Cartea ”Mari succese ale unor branduri renumite” o regăsim azi la editurile ”Meteor Press” (2008) și ”Meteor Bussiness” (2010). Haig face o trecere prin istorie a 100 de branduri celebre pe care le alege după propriile criterii. Categoriile sunt: branduri deschizătoare de drumuri (Colgate și Ford), branduri ale statutului social (Rolex și Gucci), branduri inovative/inovatoare (Addias și L’Oreal), branduri consecvente (Coca-Cola și Budweiser), branduri evolutive (Bacardi și Intel), branduri ale distracției (MTV și Harry Potter), branduri ale responsabilității (MAC și Johnson & Johnson), branduri ale emoției (Apple și Harley-Davidson), branduri publicitare (Kraft și Benetton), branduri ale diferențierii (Pepsi și Duracell), branduri înguste (Cosmopolitan și Nokia), branduri de viteză (Reuters și FedEx), branduri de distribuție (Avon și Dell), branduri multiple (Yamaha și Virgin), branduri bazate pe forță (IBM și Nike), branduri de design (IKEA și Audi) și oameni branduri ( David Beckham și Oprah Winfrey). Haig vede brandul ca pe o religie, ca pe identitatea unei companii, deoarece un branding reprezintă pentru el procesul de creare, menținere și îngrijire a unei identități, pentru că ea este aceea care vinde, de fapt, produsul. Ceea ce face autorul în carte nu este altceva decât să treacă prin fiecare brand povestind în linii mari despre felul în care au reușit aceste companii și cum anume au făcut-o, fiind totodată vag și punctând doar anumite puncte importante. A ales să treacă prin branduri diverse, ba chiar antagoniste, generalizând un rezultat comun.