Tentatia inocentei

Momentan acest titlu nu se află în stoc. Intră în pagina de produs, și alege să fii notificat prin email când reintră în stoc!

Alte titluri publicate de același autor:

Pascal Bruckner - Un rasism imaginar Vezi detalii Pascal Bruckner - Un rasism imaginar IN STOC Pret: 15,00 Lei
Pascal Bruckner - Oare mai exista? Casatoria din dragoste -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Oare mai exista? Casatoria din dragoste IN STOC Pret: 20,00Lei 14,00 Lei
Pascal Bruckner - Palatul chelfanelii -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Palatul chelfanelii IN STOC Pret: 10,00Lei 7,00 Lei
Pascal Bruckner - Iubito, eu ma micsorez! -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Iubito, eu ma micsorez! IN STOC Pret: 10,00Lei 7,00 Lei
Pascal Bruckner - Capcaunii anonimi -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Capcaunii anonimi IN STOC Pret: 7,00Lei 4,90 Lei
Pascal Bruckner - Luni de fiere -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Luni de fiere IN STOC Pret: 8,00Lei 5,60 Lei
Pascal Bruckner - Copilul divin -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Copilul divin IN STOC Pret: 16,00Lei 11,20 Lei
Pascal Bruckner - Iubirea fata de aproapele Vezi detalii Pascal Bruckner - Iubirea fata de aproapele IN STOC Pret: 28,00 Lei
Pascal Bruckner - Luni de fiere Vezi detalii Pascal Bruckner - Luni de fiere IN STOC Pret: 8,00 Lei
Pascal Bruckner - Euforia perpetua -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Euforia perpetua IN STOC Pret: 20,00Lei 14,00 Lei
Pascal Bruckner - Copilul divin -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Copilul divin IN STOC Pret: 18,00Lei 12,60 Lei
Pascal Bruckner - Iubirea fata de aproapele -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Iubirea fata de aproapele IN STOC Pret: 10,00Lei 7,00 Lei
Pascal Bruckner - Luni de fiere Vezi detalii Pascal Bruckner - Luni de fiere IN STOC Pret: 9,00 Lei
Pascal Bruckner - Palatul chelfanelii -30% Vezi detalii Pascal Bruckner - Palatul chelfanelii IN STOC Pret: 18,00Lei 12,60 Lei

Pascal Bruckner - Tentatia inocentei
Romanul “Tentația inocenței”, “La tentation de l'Innocence”, în limba franceză, de Pascal Bruckner, a apărut în anul 1995, la editura Grasset, din Paris, Franța, fiind un roman care se întinde ca un păienjeniș pe toate planurile sociale, economice și politice, vorbind despre aspecte ce țin de consumerism, de tehnologie și de omul modern care ajunge să trăiască într-un univers pestriț, plin de produse ce zac zâmbind pe orice raft din supermarket.
Pe de altă parte, cartea vorbește și despre statele mai puțin dezvoltate care trăiesc la limita subzistenței, oamenii fiind atrași într-o muncă până la epuizare, iar din această muncă cei care câștigă sunt magnații ancorații în mirajul intens al profiturilor exuberante.
În România, romanul apare în anul 1998, la editura Nemira, din colecția Totem, fiind singura editură care publică romanul, o altă ediție fiind publicată în anul 2005, în format broșat.
Pascal Bruckner s-a născut la data de 15 decembrie 1948, în Paris, Franța, fiind un scriitor și filosof francez contemporan, cel care a schimbat concepția filosofică asupra unor elemente ce țin de societate, politică, economie, psihologie sau educație, fiind din acest punct de vedere un pionier în ceea ce privește Filosofia în secolul XX.
Crește, în spiritul religios, urmând cursurile unor școli iezuite din Paris, pentru ca mai târziu, să urmeze cursurile universitare la “Universitatea din Sorbona” sau “École Pratique des Hautes Études”, devenind lector după ce finalizează studiile la “Institutul de Studii Politice” din Paris.
Studiile aprofundate despre filosofie, societate și politică, îl plasează în prim planul filosofic internațional, înființând un nou curent în filosofia mondială, tratând cu precăderea tema politică, social-economică sau educativă.
Publică cu precădere eseuri pe teme filosofice, dar și romane mai ample, unul dintre primele lui romane publicate în anul 1983, este “Le Sanglot de l'homme blanc”, “Lacrimile bărbatului alb, un roman care tratează discrepanțele dintre politica Occidentală și statele din lumea a treia, care ajung să trăiască la limita subzistenței.
Printre cele mai importante opere semnate de autor, putem aminti de “Lunes de fiel”, “Îngerii răi”, 1981, “La Tyrannie de la Pénitence”, “Tirania vinovăției”, “La tentation de l'innocence”, “Tentația inocenței”, 1995 sau “Tentation d'innocence”, ”Ispita inocenței”, 2000.
Romanul “Tentația inocenței” de Pascal Bruckner reprezintă o carte în care autorul plasează o parte din subiecte pe existența unor alte opere care tratează tema consumeristă, în speță, opera “Mizeria prosperității”, care vorbește despre aceleași accente care au împotmolit omul modern într-un teritoriu aparent prosper, dar care trăiește dus de nas de o falsă prosperitate, iar ca și o viziune mai amplă asupra lumii, Bruckner ajunge să escaladeze teritoriul social, economic și politic mult mai intens în opera de față, punând punctul pe “i”, într-o manieră la obiect asupra lumii moderne.
Autorul oferă o viziune directă în ceea ce privește accentele pe care s-a clădit lumea de astăzi, acesta vorbind despre societatea care s-a tehnologizat și a ajuns să se încreadă din ce în ce mai mult în ecrane și în inteligența artificială, fără a mai analiza și fără a mai pune în balanță într-un mod rațional riscurile care pot apărea.
Astfel că, omul ajunge să fie absorbit de televizor, care îl manipulează și îl face să se ghideze după un anumit tipar implementat într-o anumită emisiune TV sau îl așează în mijlocul unei industrii consumeriste, televizorul fiind și el un mijloc de atragere a consumului.
Pe de altă parte, Bruckner vorbește despre politic și despre interesul unor state de a se “martiriza”, dat fiind trecutul de victimă cu care statul respectiv s-a confruntat, din acest punct de vedere, autorul fiind cel care atrage atenția asupra unor excese de putere venite după tot acest moment de vindecare a cicatricilor.
Opera își propune să traseze mai multe linii marcante din societate, fiind un cumul de factori care alcătuiesc societatea modernă de astăzi, oferind o paralelă tranșantă între societatea europeană și americană care trăiește în abundență și marile zone sărace din Africa și Asia, care trăiesc în foamete și boală, fiind o “societate a extremelor”, așa cum este ea numită de către istoricul și socialistul Erich Hobsbawn.
Totul este acaparat de o inocență de proporții, căci societatea umană ajunge să creadă că totul devine simplificat, iar omul nu mai trebuie să lupte pentru a își satisface vreo nevoie, totul fiind pus pe tavă și împachetat frumos, însă moralitatea nu se vinde la supermarket de Black Friday.


sus