Scriitor american de renume mondial, Lencioni este cunoscut pentru prelegerile sale cu privire la dezvoltarea afacerilor și la perpetuarea unui stil de viață minimalist, dar luxos. Se naște în SUA, într-o vreme în care economia era instabilă, iar conflictele politice se jucau în văzul lumii. Este interesat de economie încă din copilărie și știe că vrea să fie antreprenor. După ciclul gimnazial la o școală obișnuită, se înscrie la o facultate de renume și își ia diploma în administrarea afacerilor și tehnicilor de marketing. De aici înainte, știe cum să se lanseze pe piață și pune bazele unor mici afaceri în nordul Statelor Unite. În paralel, ia parte la nenumărate concursuri și conferințe pe tema afacerilor și lucrează în colaborare cu numeroase publicații.
Astfel, începe să pună bazele unor lucrări extraordinare despre management, care vor fi extrem de apreciate la nivel internațional, îndeosebi de către antreprenorii aflați la început de drum, care vor să evolueze. Este interesat de organizațiile mari, cu puternice perspective de dezvoltare și lucrează pentru strategii inovatoare de viitor.
Scrierea de față vorbește despre felul în care trebuie construită o echipă pentru a da roade și a funcționa. Astfel, deși munca în echipă este esențială. Mulți angajatori nu știu să o pună în practică deoarece au anumite temeri: teama de conflict, neatenția, lipsa încrederii sau chiar teama de eșec. Toate acestea sunt efectele unei gândiri arhaice, vechi, și plină de prejudecăți. Treptat, angajatorul trebuie să își selecteze angajații și să formeze echipe, pentru a dezvolta afacerea pe care a pornit-o. În acest sens, ca o mână de ajutor, vin sfaturile scriitorului nostru, cu o experiență uriașă în afaceri de succes. Autorul reușește să contureze niște linii clare și să delimiteze spațiul privat de cel public, iar raporturile dintre angajat și angajator sunt și ele foarte bine puse la punct. Astfel, suntem ghidați în tot acest proces și luăm parte la fel și fel de pledoarii interesante pe care scriitorul nostru știe cum să le pună cap la cap.
Publicul său va fi intrigat de maniera în care acesta se raportează la realitatea zilelor noastre, la modernism, la globalizare și la expansiunea pe acre noile tehnologii o au astăzi. Toate acestea sunt concentrate în cele aproape 400 de pagini, iar capitolele sunt bine structurate și menite să ne facă să înțelegem rapid informația și să alegem cum dorim să ne raportăm la ea.
E drept, scrierea este una de specialitate, dar poate fi accesibilă oricui dorește să se informeze despre lumea afacerilor, atât de schimbătoare astăzi. Autorul va participa în cadrul mai multor conferințe de tip TED-ex și va explica ce a stat la bazele acestei scrieri. Este concentrat pe raportul de calitate – preș, îndeosebi când vorbim despre marile industrii, cum ar fi cea a serviciilor, ori chiar cea a mass-marketului. Va fi extrem de bine primit în numeroase emisiuni televizate și va lua parte la conferințe internaționale din lumea afacerilor. Cartea sa poate fi găsită astăzi pe site-ul nostru, la numai un click depărtare: Humanitas (2005), Politon (2008).