De la zero la unu

Momentan acest titlu nu se află în stoc. Intră în pagina de produs, și alege să fii notificat prin email când reintră în stoc!


Peter Thiel - De la zero la unu
Peter Thiel este cunoscut ca unul dintre cei mai bogați antreprenori americani. El a fondat PayPal, a investit în Facebook și omul din spatele Palantir Technologies. Averea sa a ajuns la aproape 10 miliarde de dolari și dacă vă întrebați cum a făcut asta trebuie să îi citiți cărțile. Sunt doar trei la număr, dar în ele veți afla toate informațiile necesare pentru a ajunge în antreprenor de succes fără împrumuturi și fără ajutor, așa că haideți să povestim despre una dintre ele.
Cartea "De la zero la unu" a apărut în urma unei testări a elevilor. Blake Masters a fost cel ce a inițiat ideea iar autorul a dezvoltat-o reușind să publice astfel în 2012 una dintre cele mai bune cărți pentru antreprenori. În limba română apare trei ani mai târziu la editura Publica.
Majoritatea antreprenorilor au tendința de a aborda propriul business cu ideea de "pornim de la 1 și ne îndreptăm spre 1 miliard" și de cele mai multe ori dau greș. Ce ar fi dacă s-ar gândi că pornesc de la zero, așa cum face de fapt toată lumea în realitate, și tind să ajungă la 1? Mersul cu pași mici în companie este cel mai de preț lucru, nu putem face tot odată, nu putem pune 7 promoții și 20 de reclame fiindcă cei ce cumpără vor crede că suntem insistenți. Trebuie să identificăm nevoia clienților și să o satisfacem iar mai apoi să vedem cum să îmbunătățim asta. Când în anii '90 a început să fie internetul la putere, toți antreprenorii și-au făcut site-uri ce nu ofereau de fapt nimic. Prezentări frumoase și bannere în fiecare colțișor ce dădeau informații vagi și făceau clienții să meargă tot la magazinul fizic. Rămâneți felxibili și deschiși la viitor și întotdeauna când aveți o idee puneți-o în aplicare. Chiar dacă dați greș, veți învăța ce nu a funcționat și data viitoare veți face mult mai bine. Dacă vă concentrați doar pe vânzare nu se va schimba nimic la cifre, totul ține de produs. Oferiți ceva de calitate, ceva inovativ, și veți vedea cum mii de oameni vor fi încântați de ceea ce oferiți șivor recomanda mai departe. Să nu vă fie frică de monopoluri și multinaționale pentru că de multe ori și ele au pornit la fel și au încercat până ce au ajuns să producă milioane. Există competiție, este adevărat, dar de obicei se dă între companiile ce se aseamănă nu între un magazin de cartier și un hipermarket. Pentru a vă da un exemplu exact ne vom întoarce în timp și vom analiza calculatoarele. În anii '80 a apărut compania IBM ce a construit primul computer iar faima lor a durat până ce cei de la Microsoft și-au făcut apariția 10 ani mai târziu. Sistemul lor de operare era cu mult mai bun și lumea a inceput să cumpere produsul. Produceau cât nu s-ar fi așteptat vreodată asta până când Apple și-a făcut apariția. Ei au adus pe piață un altfel de sistem ce majorității i-a plăcut chiar dacă era diferit iar cei de la IBM au fost lăsați în trecut. Microsoft încă se menține pentru că reușește să aducă noutăți de fiecare dată și așa dovedesc inovație, creație și studiul pieței.


sus