Petre Sălcudeanu este renumit pentru maniera sa spectaculoasă de a evoca evenimente și de a aduce în prim plan suspansul și fantezia. Este un scenarist important, iar multe dintre scrierile sale vor fi adaptate pentru pelicule foarte populare. Va reuși să fie comparat cu Gaston Laroux sau Agatha Christie, iar scrierile sale vor fascina generații. Astfel, este renumit pentru maniera în care își descrie eroii și pentru felul unic în care dă viață unei povești spectaculoase, plină de neprevăzut. Atras de literatura polițistă, ne va determina să-l urmărim cu interes încă de la debut. Este un vizionar complex, care știe cum să-și dezvolte eroii și cum să dea viață unor povești pline de mister și nostalgie. Personajele sale sunt inspirate din realitatea trăită, din romanele pe care autorul le-a citit și din lungile sale plimbări prin străinătate. Este atras îndeosebi de arhitectura berlineză, dar se va întoarce de fiecare dată în patria sa, unde va avea parte de mare succes, dar și de șicanări profunde. Primele sale scrieri sunt trecute cu vederea de editurile veacului, iar nostalgia lui Sălcudeanu este privită drept o urmă de slăbiciune la un bărbat care pretinde să scrie romane polițiste. Dar autorul nu renunță și scrie, scrie cu patos scenarii de film pentru Sergiu Nicolaescu și, mai apoi, pentru câteva studiouri din Berlin, Praga și Munchen.
E drept, literatura sa are un aer închis și, adesea, te poți simți claustrofob încercând să deslușești misterul. Personajele îi sunt clare, inteligente și pline de mister, iar comisarul care rezolvă cazurile pare o copie neșlefuită a marelui Sherlock Holmes, Un Sherlock autentic românesc, să spunem așa. Se spune-n popor, că Amza Pellea ar fi îndrăgit enorm literatura lui Sălcudeanu.
Cartea de față, cu un titlu cel puțin interesant și misterios, ne poartă într-o perioadă întunecată, situată între cele două Războaie Mondiale. Astfel, avem de-a face cu fel și fel de drame de familie, o crimă și nici un suspect. Când un cadavru este găsit într-o pădurice de la marginea orașului, situația se complică și devine din ce în ce mai bizară pentru că nu există nici un martor, iar victima nu poate fi identificată. Autorul nostru, plasează toată acțiunea în trei zile, iar personajele sunt multiple și par a ascunde secrete teribile. Nimeni nu o cunoaște pe victimă, nu pare a fi importantă pentru cineva. Nimeni nu caută să afle ce se petrece în micul cartier, iar comisarul chemat să rezolve cazul este mai bulversat ca oricând. Cine este victima și, mai ales, de ce a fost ucisă? Se poate să fie acesta un accident? Cartea devine pe alocuri stranie și plină de sens, iar eroii își scapă măștile de la un capitol la altul. Asemenea lui Iuda, există și aici un trădător. Dar care este acesta și care e prețul cu care a fost cumpărat? Toate aceste întrebări vor primi un răspuns abia la finalul scrierii, iar noi vom sta cu sufletul la gură vreme de 300 de pagini. Pe site, cartea poate fi găsită în mai multe ediții, după cum urmează: Univers (1998), Curtea Veche (2000), Cartea Românească (1984).