Saul Kripke este unul dintre cei mai importanți filosofi ai ultimilor 200 de ani și dacă vă întrebați de ce, este din cauza talentului de a analiza fiecare concept și a-l despărți în silabe pentru a-l demonta. Totul a început cu pasiunea pentru logică, o pasiune ce l-a făcut să scrie prima carte din domeniu la doar 17 ani. Obține diploma de licență cu Suma cum laude la Harvard și devine profesor acolo, iar după câțiva ani se mută la Rockefeller și Princeton. În 2003 este numit profesor distins de filosofie, acesta fiind doar unul dintre zecile de titluri și premii câștigate de-a lungul vieții.
De-a lungul vieții a scris patru mari lucrări însă doar una a fost tradusă în limba română. Dacă doriți să îl studiați, puteți citi cărțile în engleză și chiar merge la Centrul Saul Kripke din New York.
Cartea "Numire și necesitate" a apărut pentru prima dată la editura Harvard Press în 1980. In limba română apare la editura All în 2001 și la Polirom în 2021.
Principalul subiect al filosofilor analitici este limbajul, raționament pe care îl analizează din orice punct de vedere. Kripke începe printr-un atac al teoriilor descriptive ale numelor proprii pe care le-au compus Russell sau Searle. Potrivit acestora, numele proprii vin din descrieri ale unui subiect sau sinonime ale meseriei sale, lucru cu care autorul nu este de acord. Cel mai bun exemplu ar fi chiar Aristotel, ok ce ar fi trebuit să moară până în doi ani și ce a ajuns să pună bazele matematicii. Asta înseamnă că numele este obiect în virtutea unei legături cauzale cu obiectul mediat de comunitățile de vorbitori. Ca să înțelegeți mai bine, această teorie funcționează ca un motor de căutare. Dacă scriem Ion Popescu pe internet găsim mii de rezultate, unul fiind avocat, altul constructor și altul doctor.
Partea a doua se referă la materialismul identitar în filosofia minții. Orice acțiune mentală are o reacțiune fizică. Dacă mintea și trupul sunt două entități diferite, atunci de ce există așa o mare legătură între ele? Uneori doar ne gândim la ceva și apar grimase pe față sau un spasm al mușchilor, iar unii filosofi nu recunosc aceste acțiuni ca fiind concepte reale.
Cartea a ajuns foarte populară în rândul filosofilor și a ajuns subiect de studiu în cadrul facultăților de domeniu. Dacă până atunci filosofii doar erau de acord cu concepte, de data asta a venit cineva care să le distrugă pe toate așa că fiți gata să vă dăm peste cap gândirea.