Scriitor nordic de renume mondial, este unul dintre cei mai apreciați din literatura universală, fiind cunoscut și pentru o serie de scenarii de film pe care se vor baza câteva filme celebre. Este de profesie producător, dar cochetează cu scrisul încă din tinerețe. Scrie povești de scurte dimensiuni, dar, mai apoi, se îndreaptă către romane de mari întinderi și dă lovitura cu scrierea “Omul de castanet”.
Stilul său literar este original și plin de farmec, iar personajele sale sunt inspirate din lecturile copilăriei sale. Latura misterioasă a scriitorului se va dezvolta încă din copilărie, iar aspectele gotice ale lucrărilor sale sunt evidente încă din primele paragrafe.
Un criminal psihopat terorizează Copenhaga, iar la locul crimelor sale lasă un simbol înfiorător, un om de castane. Cercetătorii și poliția sunt intrigați și nu au nicio pistă care să-i ajute în soluționarea acestui caz straniu și terifiant. Crimele sunt extrem de asemănătoare, iar agenții nu știu cum să pună cap la cap piesele unui puzzle de-a dreptul haotic. Indiciile macabre, lăsate la locul crimei, sperie pe toată lumea, dar nu par a aduce vreo lumină în cazul acesta complicat și nemaivăzut. Crimele se înmulțesc, cazul ajunge în presă, iar detectivii, deși au multe de împărțit, sunt nevoiți să facă front comun și să lucreze cu ardoare pentru a pune capăt acestor evenimente terifiante.
Cadavrele încep să se înumlțească, dar evenimentele nu par a se clarifica prea curând. Simbolul lăsat la locul faptei este singura certitudine că avem de-a face cu un criminal în serie, care dorește să lase ceva în urma lui, un soi de amintire macabră. Poliția și cadrele specializate în astfel de cazuri încearcă să ia de la început firul poveștii și să înțeleagă care este rostul acestor figurine și după ce tipar își alege criminalul victimele.
Timpul trece și, o bună bucată de vreme, crimele încetează, dar făptașul este încă liber și nestingherit, adică capabil să atace din nou în orice moment. În centrul acțiunii o avem pe tânăra și ambițioasa polițistă Naia Tulin, care, împreună cu partenerul său, Mark Hess, încearcă din răsputeri să elucideze cazul. Când pe figurina lăsată lângă ultimul cadavru se găsesc niște amprente ciudate, lucrurile intră într-o beznă totală. Acum se confirmă ipoteza conform căreia făptașul își face de cap în Danemarca de câțiva ani, și nu de câteva luni, cum se presupunea inițial. Primul cadavru avea să fie al unei tinere, fiica unui important om din politica nordică. Să fie vreo legătură între victime? Or, este acesta un act de răzbunare? Cazul se adâncește și mai mulți suspecți sunt puși sub acuzare.
Cei doi detectivi pornesc într-o luptă contra cronometru, căci El poate ataca oricând. Înainte să fie prea târziu, Naia vizitează familia primei victime, iar descoperirile sunt terifiante. Vor reuși cei doi polițiști să elucideze cazul și, mai ales, să oprească seria acestor crime îngrozitoare? Se va opri făptașul atunci când își va atinge scopul?
Treptat, vom descoperi că nimeni nu este cine pretinde, iar identitatea criminalului începe să se contureze. În tot acest timp, El a fost întotdeauna aici, printre victime și polițiști. Va reuși, o dată-n plus, să scape neprins?
Cartea este disponibilă pe site-ul nostru în mai multe ediții, după cum urmează: Trei (2020), Trei (2021).