Se naște la Moscova, într-o familie înstărită, și își face debutul pe scenă la vârsta de numai șapte ani. Devine, treptat, interesat de arta artistului și pune bazele unei lucrări care va sta la baza teatrului internațional. Regizor, om de litere și jurnalist, avea să cucerească publicul cu capacitățile sale extraordinare.
Este pasionat de teatru și de artă dramatică, iar scrierile sale cele mai de preț vor fi traduse în mai multe limbi de circulație internațională. Marile universități de artă ale lumii vor adăuga volumele sale în materia obligatorie, iar studenții vor avea examene și vor elabora manuscrise pornind de la opera lui Stanislavski.
Numeroasele sale călătorii prin Europa și nu numai îl vor ajuta să își găsească inspirația pentru scrierile de mai apoi. Se va concentra îndeosebi pe istoria teatrului și va concepe câteva reguli importante, care vor sta la baza lucrărilor sale de căpătâi. Nu de puține ori, va fi criticat pentru realismul cu care vorbește despre tot soiul de discriminări de culise, pentru limbajul tăios și pentru maniera în care își expune personajele, cu sensibilități și minusuri. În accepțiunea lui, actorul este unul și același cu personajul său, iar transformarea pentru un rol trebui să fie întotdeauna dramatică.
Sufletul actorului trenuie expus în fața publicului prin opera sa, iar reacțiile audienței vor fi pe măsură. Stanislavski creează un actor fenomen, un actor capabil de orice, un actor care se uită pe sine de dragul personajului pe care trebuie să îl interpreteze. Nebunia acestuia este evocată cu stil și transpusă pe tot parcursul manuscrisului. Regulile stabilite ne vor fascina chiar și pe aceia dintre noi care nu suntem neapărat pasionați de teatru ori de cinematografie.
Scriitorul ne vorbește despre dorința de a face cunoscut teatrul dincolo de meleagurile patriei sale, iar goana sa va fi răsplătită cu apreciere mondială. Treptat, suntem captați de personajele lui Stanislavski și ne concentrăm atenția asupra raporturilor dintre acestea.
Cartea prezentă avea să fie construită în perioada de glorie a lui Stanislavski, iar concluziile sale vor fi frumos captate în acest jurnal actoricesc fără seamăn. Treptat ne raportăm diferit la scenă, teatru și actori și înțelegem cu adevărat munca titanică care se află în spatele cortinei. Astfel, înțelegem exact care sunt evenimentele care marchează cariera unui artist și câtă muncă se află în spatele succesului absolut la care visează chiar și cei aflați la început de carieră. Goana actorului către public și către faimă nu este deloc ușoară, iar obstacolele sunt multe și dificile.
Cartea este foarte bine primită de public și apreciată pentru calitatea sa. Autorul devine rapid cunoscut pentru tehnicile și îndrumările sale, iar publicul este copleșit de emoție de fiecare dată când este rostit numele lui Stanislavski.
Lucrarea va fi tradusă în mai multe limbi de circulație internațională, iar manuscrisul ajunge pe piață rapid. Astăzi, lucrarea este una dintre cele mai căutate și studiate în Universitățile de profil din întreaga lume.
Pe site-ul nostru, la numai un click distanță, cartea este disponibilă în mai multe ediții: Editura de Stat pentru Literatură și Artă (1955), Nemira (2013).