„Orașul” apare pentru întâia oară în 1957 si reprezintă una dintre cele mai apreciate romane semnate William Faulkner. Fiind un roman de ficțiune cu aspecte gotice, va fi primit cu succes pe piața de carte, dar va trezi numeroase controverse printre intelectualii vremurilor. În rafturile anticariatului nostru sunt disponibile mai multe ediții ale romanului, după cum urmează: Editura pentru Literatură Universală (1967), Orizonturi (1998), RAO (2006).
Cel de-al doilea volum al trilogiei „Snopes" prevestește decăderea sudului american, dar și impasul antieroului Flem Snopes. Făcând parte din clasa de mijloc a unei Americi aflate în colaps, portretul lui Flem nu este nicăieri mai bine conturat. Avid de putere, dornic să ajungă printre cei mai bogați din cercul său de prieteni, căutând faimă și ignorând toate normele, bărbatul duce o luptă contra cronometru pentru atingerea unui succes închipuit.
Nestatornic, se stabilește într-un oraș mai mare și obține o slujbă de duzină. Nemulțumit, ajunge să recurgă la tot felul de metode neortodoxe și chiar se pretează la furt pentru a accede într-o funcție superioară. Drama lui Flem este în primul rând morală, iar acțiunile sale sunt greu de înțeles. Egoismul pare să domine în lumea sa, fapt pentru care, treptat, va fi abandonat de toți cei ce îl înconjoară.
Obosită de nebunia soțului, plictisită și privata de orice atenție din partea acestuia, Eula, soția sa, cade pradă unui amantlâc cu un localnic.
De aici înainte, romanul se complică, iar personajele pornesc într-o călătorie pentru regăsire. Când Flem află de legătura soției se înfurie mai mult din pricina bârfelor care circulă, nu neapărat din considerente sentimentale fața de consoarta sa. Rivalul lui Flem este Manfred, un tip care, culmea, îi seamănă teribil protagonistului nostru.
Faulkner reușește să surprindă magistral conflictul dintre cei doi bărbați. Lupta pentru potență financiară devine acum completată de lupta pentru dobândirea iubirii. Maestru al suspansului, Faulkner conferă o notă tragică operei sale. Astfel, Eula se sinucide în mod dramatic, iar acțiunea explodează.
Într-o lume normală, Flem ar suferi teribil după dispariția subită a femeii. În lumea sa însă, Flem privește situația precum o eliberare și un alibi pentru a-și nimici rivalul.
O poveste dramatică despre viață și valori morale, despre degradarea treptată a spiritului, despre egoism și brutalitate. Imaginea celor doi bărbați, aflați într-o competiție ciudată, este oferită cititorului sub forma unei antiteze. Prin urmare, la prima vedere Flem și Manfred au multe în comun, ambii fiind conduși de zvâcniri superficiale. Astfel, Eula devine un trofeu pe care unul l-a pierdut, iar celălalt se zbate să îl aibă.
Finalul romanului este cumva simplu de anticipat, iar scriitorul nu face un efort pentru a ne înfrumuseța scenele de sfârșit. Flem își atinge țelul, obține bogățiile mult visate și succesul în afaceri nu întârzie să apară. Când găsește tot ceea ce și-a dorit, Flem se pierde.